2 Kas 2010

"... köle nedir abi? nedir köle; insanın sadece yaşamak karşılığında zorla çalıştırılması değil midir? e öyleyse biz de köleyiz. değil miyiz? köleyiz! SEN kölesin!! BEN KÖLEYİM! BİZ KÖ-LE-YİZ !!! değil miyiz? çalışmaya ve sistemin buyurduklarını yapmaya mecbur değil miyiz? ..." Sürekli sorular sorup cevaplarını kendi veriyordu ve saatlerdir başta ben olmak üzere, tüm insanların mal olduğunu suratıma tükürükler saçarak, çeşitli 'argümanlar'la kanıtlıyordu.. bense arada fight club'tan v for vandetta'dan anarşik laflar söylemek den başka bişey yapamıyor, onu destekliyor, adeta gazlıyordum ama ne kadar istesem de muhabbete konsantre olamıyordum. dostumun çoşmuşluğu, kendi konuşmasının gazına bu denli gelmişliği beni şaşırtıyor ve bi o kadar da yabancılaştırıyordu. sanki aslında kendisiyle konuşuyordu da beni arada araç olarak kullanıyordu şerefsiz

"... bu dünyada para yok abi. ..burda şaşırmış gibi gözükmem gerekiyor sanırım. 'nasıl yok?' bakışı. yani hepsi hayali. ..burda haa demek lazım yada onu karşılayacak mimik de yeter. yaptım. oldu. ...bi hiç için çalışıyor bi hiçle yaşıyoruz, aslında bu devletlerin bi oyunu.. şimdi bak! dünyada 100 birim para yaratılmış -tabi hayali- bu paraların %80 hiç banknot haline dönüşmüyo gerçi ama neyse, bu para bankalara dağıtılıyo bankalar da bunu insanlara veriyo ama faiz diye bişey var enflasyon diye bişey var vs. ve bu piyasaya sürülen (banka aracılığıyla halka sunulan) 100 birim paranın faizi, enflasyonu falan derken halkın ödemesi gereken para 120 birim oluyo ama dünyadaki toplam para 100 birimdi nasıl olucak?" işte bi cevap aramayan soru daha. ulan işçi havuz faiz problemlerine de iyi ineklemiş inek... ee sordun cevapla! "birileri faizini ödeyemiycek yani batacak. yani ben senin paranı ele geçirip borcumu ödersem, sen batarsın, ben çıkarım. yani sisitem birilerinin batması üzerine kurulmuş.. herkes ne kadar çalışırsa çalışsın birileri ba-ta-cak..." lan olum bunları bana niye böyle uzun anlatıyon? ama suç bende susuyorum lan bi siktir git diyemiyorum.. s.kecem! neyse beni ikna ettiğini düşünsün bari ..nolur ki? mutlu olur. birine daha sistemin gerçek yüzünü gösterdiğini düşünüp gururlanır kendisiyle.. kandırıldığımı daha doğrusu senin de dahil olduğun minicik azınlık hariç herkesin kadırıldığını ispatladığını düşün dostum. hayat kısa. mutlu ol. anlamadığım her sözüne katılıyorum, anladıklarıma da daha beter katılıyorum.. ve biraz sonra facebookta güzel kız 'arkadaş' fotolarına bakarken, yorum yazarken elimi titretmiycek olsa da sana inanıyorum. beni ikna ettin. adamsın.

"...üm insanlar aynı durumda ve bunun tek çaresi ne biliyo musun?" ooo sadece problem tespiti değilmiş çözümü de var. tahmin etmeliydim. ama ne çabuk lan gelmişiz çözüme. yaşasın çözüm! kurtulduk! " 'insanlık'ta yeni bi dünya düzeninde ve o düzende kimse sadece kendisi için kazanmak için egosunu tatmin etmek için çalışmıycak aksine egosunu yenmek için başkaları için çalışacak." tamam dostum çözümüne de iman ettim artık sal beni gideyim yaklaşık 190 dakkadır konuşuyosun ağzını yüzünü sikecem yorul biraz. dur bişey diyim -hıhı evet haklısın abi şirinler gibi dimi? "ayyynen öyle kardeşim tıpkı şirinler gibi ama..." e amınıskiym o komünizm değil miydi o, niye kendi buluşunmuş gibi anlatıyon. sabahtan beri... oha 193 olmuş.. töbe töbee.. acaba ona 'abi konuşuyon iyi konuşuyon güzel söylüyon ama sen "velikopter341@..." diye msn adresine sahip değil misin' desem ne der acaba. o değil de ismin ali olsa "alikopter", haluk olsa "halukopter" diye nikin olurdu farkında mısın? sen böle bi insansın çünkü desem.. emre olsa "emredersin" fahri olsa fahrinayt911@ örnekler çoğaltılabilir diye de eklesem.. sonra facebook hesabından, profil fotoğraflarından bahsetsem birlikte bi de bunları analiz edek diye teklifte bulunsam... zor derslerin vizelerinden '40 alsam yeter finalde kasar kurtarırım' diye kolay derslerde de 'bundan da yüksek almıycaksak nasıl ortalama yapcaz' diye sabahlamalarından, ineklemelerinden bahsetsem oturup ağlar mısın acaba.. bak hala konuşuyo mınısktiğmin.. aa stoa dedi dur bildiğim kelime geldi bilgili olduğumu göstereyim.. -stoacılık değil mi ? çok güzeldir o stoacılar kinik var ondan çıkmış gibi.. bilirim.. (...)

#işte böyle belki bi gün de ben bişey söylerim dinleyecek adam bulamam diye mi karaktersiz bi insan olduğum için mi bilmem böyle muhabbetlerde ölümüne sıkılsam da ortamdaki herkes konuşmacıyı susması ya da konuyu değiştirmesi yönünde baskıya tabi tutsalarda ve ben aslında onlardan yana olsam da konuşan'ı dinlerim.. çünkü o kafa siken ben de olabilirdim derim.. ki olamam o ayrı. ama eğer gaza gelmiş konuşmacı dinlenmediğini anlarsa neler hisseder anlayabilirim.. böle yarrak kafalılık yaparım.. nolur bu adam bi daha ki sefere -dinleyicileri arasında benim gibi bi mal yoksa - siklenmez ama morali de bozulmaz çünkü onu anlayan ender de olsa çıkmaktadır.. diğerleri onu anlayamayanlardır.. yazıktır.. sizden isteğim sizde böle coşkulu adam gördünüz mü inceden ilgileniyomuş gibi yapın bi iki kafa sallayın sevinsin gariban..

imza: GARİBAN

1 yorum:

  1. kimsin sen gariban? bi de özet akışlarında çıkıyor bu site.

    YanıtlaSil